lördag 14 november 2015

Syfte med blogg och bok

Till alla läsare!
Jag har skrivit min biografi som handlar om mitt liv med min man. Jag började för två års sen med att samla in material; renskriva material från dagböcker, kopiera e-post som jag skrivit till mina vänner och läsa igenom min mans e-post till mig. De senaste tio månaderna har jag suttit flera timmar i veckan efter jobbet och många timmar på helgen. Det var viktigt för mig att tömma mig på alla minnen. Att få ner dem på pränt.
Hela tiden har jag haft er i mina tankar. Hur jag skulle skriva så ni skulle kunna känna: "Hon har gått igenom samma som jag! Hon förstår!" För jag vet hur det var när jag började smyga mig ut på nätet, när min man inte var hemma, för att försöka hitta andra som hade genomgått psykisk misshandel, hjärntvätt och narcissism. I hopp om att finna någon som hade råd. Råd om hur man skulle klara av dagen. 
Snart ska jag ta kontakt med förlag som kan publicera min bok, som e-bok. Jag publicerar allt jag kände, allt han gjorde och sa, men jag skriver under pseudonym. Jag har ändrat på alla detaljer som namn, geografi, kultur, utseende m.m. så det blir svårt att känna igen personerna i boken. Det är ju inte det som är det viktiga. Det viktiga är dialogen och hur alla agerade - det är 100% sant.
Min bok berättar även om hur det var efter jag lämnade. Hur livet blev efteråt. Hur jag, med Guds hjälp, kämpade mig fram till den starkare självkänsla jag har idag. Min bok ger er mina varningstecken; dem är många! Jag hoppas även att någon som bara är i början på "en jobbig relation" hittar fram till min bok och kan få sig en tankeställare. Jag ger tips på böcker som hjälpte mig att praktiskt klara av den sista tiden med honom.
Min avsikt med denna blogg är att ge råd och stötta kvinnor i samma situation och att länka till min e-bok.
Hur mår ni?
Många styrkekramar
Rosa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar